Alla inlägg under december 2012

Av Emelie Gustavsson - 25 december 2012 23:09

Bästa Julen :) ?

Av Emelie Gustavsson - 21 december 2012 19:54

Varit å snurrat omkring på stan, köpt sista julklapparna, så va på massor av affärer, mitt i allt fick jag sms att telefonen kommit till ica så bara åka å hämta ut den :)
Sen varit med mamma i skogen 1timma åtminstone och letat efter en Julgran ;) bild kommer imorgon, då ska ja och Hampe pynta den :)
Sen har jag haft fullt upp med att installera mobilen osv, massa strul med datorjäkeln osv så det tog sin tid vill jag lova! :|

Skulle vilja ha skyddsplast och skal till denna telefon, känns inte bra att vara utan! :/ får fixa men blir inte förrän nästa vecka efter julen isf :/ ska beställa från itsajten.se där finns det mycke billiga skal :)

Nu ska jag slå in en julklapp till älsklingen medans han är å fixar inför nå jobb, så han dyker nog upp när som hellst :) sen blir det julmust, popcorn och mys (som J önskat att kvällen ska se ut) :)

Av Emelie Gustavsson - 17 december 2012 14:24

Sjukt leds på alla jäkla negativa människor överallt, på fb alla klagar på snön, på allt med "Kalles Jul" där dom klippt bort mörka dockor osv, okej, det är helt stört vart vårt samhälle är på väg snart får vi inte göra något som gör Sverige unikt eller så, men okej! Jag ids inte skriva på FB om det å tjura å nu är det så sjuuukt uttjatat på FB, på instagram är det oxå massa gnäll å tjureri, och om man läser någons kommentarer någonstans eller på bloggar så är det massa sura miner å negativa människor överallt!

Jag menar (kom igen)!! Det är December och snart JUL kan inte alla slappna av och fokusera på sina familjer istället för att sitta på Nätet och gnälla!!

-och Jaa nu är jag inte bättre än alla andra som gnäller men ja vart bara så jäkla leds (för stunden) :p jag har suttit hemma med en magsjuk son sedan i fredags å de är väl inte det roligaste, men ser ni mig klaga om det å allt annat runtomkring mig, NÄ, take it or leave it ffs ;p

Ha en fortsatt bra dag mina vänner :) <3

Av Emelie Gustavsson - 15 december 2012 13:55

Huvva!! Men som ett brev på posten så fick Lilleman magsjuka som varje år just före jul, detta är tredje året på rad av hans tre år.. Nåja! Han började kl 5 på morgon å har sovit två gånger korta stunder, nu har han även fått feber, han hade 38,4 nyss :/ stackars liten, nåja är väl bra att han får göra bort det före jul iaf, förra året hade han magsjuka dagen före jul.. Förra året va de ja å min J som tog hand om han tillsammans å i år igen, vi myser bara med vårat lilla <3


Så trist bara att jag planerat massor för denna helg såsom: gå i skogen alla tre och hämta en gran (från mamma och pappas mark) och ta hem, baka pepparkakor med H, kalas hos mamma som fyller år idag, pynta granen osv. Får se om liten är i bättre form imorgon för att åka på boben å hämta en gran, hade viljat fixa det i helgen då ja vill pynta granen med H, han åker på tisdag till sin far och kommer till mig söndag kväll (dagen innan jul) så ville hinna fixa granen med han :) Nåja de blir nog bra :)

Av Emelie Gustavsson - 13 december 2012 22:36

Idag har jag varit med Mamma och min J och sett då lilla <3 varit Tomte på dagis luciafirande :) han va så söt och ställde sig framför alla och hoppade och skulle showa lite ;p

Sen har jag städat sovrummet, bytt sängkläder, dammtorkat och vikt in kläder i garderoben :)
Ska nog fortsätta med att ta en tvättar-dag imorgon vi har så jäkla mycket tvätt nu :p men de är någon som verkligen ogillar att tvätta så drar typ ut på det så långt det går ;)

Sen har jag även varit och zumba på k-Borg, efter det gjorde jag lite magövningar hemma :)

J sa i morse att han tycker att det syns att träningen ger resultat, och det är ju jätte kul att höra, är ju det som är meningen med att träna :)

Av Emelie Gustavsson - 12 december 2012 11:50

Ska strax åka iväg på gymmet och köra kondition, imorgon går mitt gymkort ut å ja kommer nog inte ha råd köpa ett nytt förrän efter lönen.. Så måste väl passa på idag :/

Sen ska jag hämta min lilla älskling på dagis idag, äntligen får jag hem han :) då ska vi åka iväg till Happis med mamma, Madde & Jessica på julbord på Ikea haha :) blir även att handla där men ja ska bara köpa inslagningspapper mer än så har ja inte råd med :)

Igår va jag och hälsa på Emelie & lilla Jon, det va välbehövligt att åka och surra av oss :)

På kvällen va ja även förbi till Jennifer, Mattias och Teo, har inte varit å träffat Teo än så de va på tiden, å han va så söt i Hampes gamla baby body å han somnade så gott i min famn :)

Sen va ja på Bodypump, och igår gick det mycket bättre jag orkade mer än ja bruka göra annars, behövde inte vila lite då ja körde armar som jag annars alltid brukar måsta göra :p och körde mer vikt då vi gör ben (utfall och benböj) ja höjde från att ha 10 kg på axlarna til 15 kg, så det går framåt antar jag :)

Av Emelie Gustavsson - 11 december 2012 10:31

Vad tycker ni om klänningen som jag beställt till Julafton? :)
Kommer känna mig så fin :)

Nu har jag jobbat från kl 6 på morgon, jag åkte hem tidigare för vi va så många lärare och sjuka elever så ja åkte hem :p

Innan jag åkte hem så kom Catrine förbi som annars jobbar där men hon är barnledig med sina tvillingar som är 6 månader, och så säger hon direkt "Emelie kan du hålla i Elsa" som flickan heter och gossen heter Elton. Gissa om man vart nå sjuk!??!! Ohmy.. Värsta charm trollen va dom :) huuh.. :p

Jesse är ju å jobba borta tills imorgon så jag ska nu slå på att ladda ner filmen "step up 4" och se eventuellt om ja inte har något annat att göra.. Om någon har något förslag på något att göra så säg till :)

Av Emelie Gustavsson - 10 december 2012 21:42

Imorgon Blir det jobb 6-12 ev längre, Jens åker iväg till Gällivare imorgon på jobb möten och stannar där till onsdag för på onsdag ska han på möten i Kiruna, så ja blir ensammen imorgon kväll och natt, Hampe kommer hem på onsdag han oxå, jag hatar att sova själv mörkrädda fjantiga jag! :p ska försöka hitta på något imorgon kväll iaf så ja slipper sitta hemma helt själv :)

Saknar min Lilleman, inte kul vara utan han 6dagar på rad, huvva! Men för mig gäller det att inte tänka på det för då blir det bara jobbigt :/ därför håller jag mig sysselsatt med att göra saker med J, städa, laga mat, baka, träna och jobba..

På onsdag hämtar jag H från dagis kl 14 :)

Presentation

Emelie 24år
Mamma åt ett litet yrväder,Hampus 2,5 år :)
Sambo med min stora kärlek, Jens Lundbäck :)
Jobbar som elevassistent inom Särskolan :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards